Siti Nurhaliza Lahirkan Bayi Perempuan, Bersamaan dengan Hari Lahir Nabi Muhammad

Senin, 19 Maret 2018 10:13 Penulis: Mahardi Eka
Siti Nurhaliza Lahirkan Bayi Perempuan, Bersamaan dengan Hari Lahir Nabi Muhammad KapanLagi.com®

Kapanlagi.com - Penantian selama 11 tahun lebih akan hadirnya seorang anak terjawab sudah. Senin (19/03), pukul 08.17 pagi, penyanyi Malaysia ini melahirkan seorang bayi perempuan. Kabar bahagia tersebut diungkapkan pertama kalinya oleh Rozi Abdul Razak lewat lewat akun Instagram Siti, @ctdk.

Diungkapkan Siti, bayi perempuannya ini lahir dengan berat 3.55 kilogram setelah melalui proses pembedahan. Siti dan keluarga pun hanya memperbolehkan keluarga untuk datang menjenguknya. "Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat," tulisnya di postingan Instagram.

Suami Siti, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa bersyukur atas proses persalinan yang telah berjalan dengan lancar. "Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat," tulis Abdul Razak. Tak lupa Siti dan suami mengucapkan terima kasih atas doa yang telah dipanjatkan untuk mereka dari keluarga, rekan, penggemar, dan juga media.

Diungkapkan juga oleh Abdul Razak, pemilihan hari kelahiran putri Siti hari ini juga telah melalui pertimbangan khusus, yakni hari yang sama dengan kelahiran Nabi Muhammad. "Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab," ungkap Abdul Razak.

Siti dan suami sebelum proses persalinan. (@ctdk)Siti dan suami sebelum proses persalinan. (@ctdk)

Keputusan Siti dan keluarga yang hanya memperbolehkan keluarga menjenguk bukan tanpa sebab. Ia ingin agar diberi ruang untuk beradaptasi menjalankan peran barunya sebagai ibu. Ia tak ingin perhatian untuk anaknya terpecah dengan hal-hal lain. "Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu," jelas Abdul Razak. 

Terakhir, Siti masih belum bisa memberi tahu nama dan mengunggah foto wajah anaknya itu. Namun, ia menjanjikan kepada followernya, ia pasti mengumumkannya dalam waktu dekat. "Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya," pungkasnya.

 

 

(kpl/dka)

Editor:

Mahardi Eka


REKOMENDASI
TRENDING